Lauamängude maailm

Dexter: The Board Game

Suur suvi on käes ja inimestel vähe aega, et lauamänge mängida – ikka nauditakse rannamõnusid, puhatakse koos perega kusagil metsavaikuses või tehakse usinalt aiatöid. Ka grill ning lihtsalt olesklemine käivad asja juurde. Nii ka minul, kuid siiski olen suutnud näiteks grillimise kõrvale mõnd lauamängu mängida. Tavaliselt ikka juba vanad tuttavad, kuid kätte on juhtunud ka mõndagi uut (minu jaoks).

Näiteks tuli sõber Mikk külla lauamänguga, mis kandis nime “Dexter: The Board Game”. Pidavat olema hirmus lihtne ja kiirelt kulgev mäng. See lauamäng ajab ehk sõrmed kihelema neil, kes samanimelise TV-seriaaliga lähemalt tuttavad on. On see ju sellest sügavalt inspireeritud.

AAAADHTv-3QAAAAAAMIiOwKuid mina pole seda sarja kunagi vaadanud. Olen küll kuulnud, kuid mitte ühtegi osa jälginud. Nii ka Mikk, seepärast ei osanud me midagi oodata. Polnud ka lootused kõrgeks aetud.

Siinkohal ei hakka ma seriaali lahti seletama, vaid asun kohe mängu juurde. Dexteri lauamängus kehastuvad kõik mängijad (2-4) mõrvarlikuks uurijaks nimega Dexter. Nad otsivad omale ohvreid, mõrvaks vajalikke tööriistu, ning kui kõik see on omandatud panevad oma võika teo toime. Kõige lõpuks tuleb ka laibast lahti saada see jahisadamas merre uputades.

IMG_3090Kõigepealt segatakse ohvrite kaardid ning jagatakse igale mängijale kaks. Siit näeb mängija, milliseid ohvreid ta jahtima peab ning milliseid tööriistu tuleb mõrva toimepanemiseks leidma.

Mängulaud kujutab endast mingit osa Miamist. Seal on tänavad ja majad. Nagu pildilt näha koosnevad tänavad ruutudest. Pea igal ruudul on mingi tekst, kas siis asub sel mõni ohver või jääb mängija vahele või on võimalik leida töörist. Võimalusi on päris mitmeid. Ja nüüd hakkavad mängijad korda mööda täringut veeretama ja vastava silmade arvu võrra mööda tänavaid liikuma. Päris igas suunas liikuda ei saa, sest mõned tänavad on ainult ühe suunalised ning kohtades, kus pöörata on rohkem kui ühele poole on sageli märgitud vaid üks suund, kuhu saab liikuda. Seega peab tihti oma käigud õige pisut ette planeerima. IMG_3093

Sattunud ruudule, mis tähistab ohvrit on mängijal võimalus vaadata sel oleva ohvri pilti ja numbrit. Igale ohvriruudule tuleb enne mängu algust asetada pimesi üks ohvrimärk. Kui see on üks mängija algselt kätte jagatud ohvritest siis tuleb see endale võtta (ja teistele ei tohi näidata), kui aga mitte, võta ikkagi omale, sest keegi teine võib seda vajada ja nii nullid sa teiste mängijate võiduvõimalusi.

Kui aga satud tööristaruudule siis võta sealt eelnevalt valmis seatud kuhjast üks töörist – sul võib seda vaja minna. Või siis mitte, kuid keegi teine võib seda vajada. Ja nii mäng käibki – muudkui veereta ja kõnni, pööra ümber märke ja vaata, kas veab. Siis on veel võimalus, et keegi helistab Dexterile. Selleks on teatud ruudud ja sellele sattudes tuleb kaardipakist, mis tähistatud vastavalt, võtta üks kaart. Sellel on keegi tegelane sarjast, kes sulle midagi juttumullis ütleb (nagu koomiks) ja see saab siis olema hea või halb. Sa kas saad kellegi juba korjatud tööriistadele pilku peale heita või hoopis oma korjatud ohvrimärgid teistele nähtavaks tegema. Võimalusi igasugustesse jamadesse sattuda on läbi nende kaartide veelgi, kuid samas võivad need mängija jaoks ka ääretult abitoovad olla.IMG_3092

Ja siis on veel ka ju erinevad vihjed verejälgede näol. Neid kaarte korjates peab mängija kokku leidma paari, mis koos moodustavad ühtse vereraja. See olemas saab jällegi piiluda teiste korjatud märke ja neist omale sobiva endale võtta.

Kui lõpuks on ühel mängijal leitud vähemalt üks oma kahest ohvrist ning olemas ka mõrvaks vajalikud tööriistad, tuleb minna ohvrikaardil märgitud asupaika. Need on mängulaual tähistatud numbritega. Jõudnud kohta toimub mõrv, laip ja tööriistad pistetakse kotti ning nüüd tuleb mängijal kiirelt jahisadamasse jõuda, et tõendid uputada. Siinkohal kaotab kõik muu tähtsuse. Mõrva sooritanud mängija peab sadamasse jõudma ning kõik ülejäänud peavad ta enne seda kinni võtma. Kui kinnivõtmine õnnestub, eemaldatakse laipa uputama jooksnud mängija mängust, ülejäänud jätkavad ohvrite otsismist. Kui aga tõendite uputamine õnnestub on mäng läbi ja võitja selgunud.

IMG_3094 Mäng on tõesti lihtne ja ei vaja mingit erilist nuputamist. Lihtsalt viska täringut ja looda oma õnnele. Ka mängu kulg on kiiremat sorti – poole tunniga peaks asjaga kõik olema. Lihtne ja kiire – täpselt selline mäng, kus keegi ei viitsi nuputada ja ka joodud õllekogus ei luba midagi tõsist mängida. Ning ka grillil olev liha saab oma tähelepanu, sest mõned hetked mängust eemal ei tekita mängijas segadust ega jäta teda millestki ilma.

Mängukarp sisaldab: mängulaud, nupud, täring, kuhi erinevaid kaarte, ohvrimärgid ja tööriista märgid, neli musta pisikest prügikotti, kuhu asitõendid peita,et need uputada.

Advertisements

Comments on: "Dexter: The Board Game" (1)

  1. Kas teil on selline mäng nagu “Elu on selline”, kui on kas te saaksite selle reeglitest pildi saata, endal on need kahjuks kadunud.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

Sildipilv

%d bloggers like this: